Nikada ne može dovoljno da se istakne značaj nošenja obuće za motor. Noge, a naročito stopalo i skočni zglob često stradaju prilikom pada sa motocikla. Zapravo, nekada (naročito u off road vožnji) je dovoljno da vas u donji deo noge udari kamen ili bilo koji drugi predmet i da tom prilikom zaradite povredu. Stopalo je deo tela koji sadrži veliki broj kostiju i često je oporavak od povreda dug, a tokom težih povreda do potpunog oporavka nikad ne dođe. Zato je moto obuća specijalno napravljena da vas štiti tokom vožnje. U daljem tekstu istaćićemo na koji način vas moto obuća štiti od povreda.
Zaštita oko prstiju
Koju god obuću da uzmete, uglavnom će imati ojačanje ili zaštitu oko prstiju. Prelomi prstiju su česta pojava pri padu sa motocikla pa se na tom mestu uglavnom nalazi zaštita. Materijali od kojih se protektori prave su plastika, metal, karbon, itd. Na obući poput cipela za motor možete osetiti ojačanje na delu oko prstiju, dok su čizme za motor opremljene i metalnim štitnicima, a u slučaji čizmi za stazu, istaknuti su i dodatni metalni štitnici sa spoljne strane stopala.
Zaštita u predelu pete
U slučaju da prilikom pada dođe do tumbanja, neretko je peta ta koja je izložena udaru u asfalt. Prelom i povreda pete smatra se teškom povredom i oporavak traje dugo. Zato je na obući za motor peta takođe zaštićena ojačanjima.
Ojačanje oko skočnog zgloba
Kako bi se sprečilo uvrtanje skočnog zgloba prilikom pada, proizvođači se trude da na dubljim modelima moto obuće postave ojačanja koja bi sprečila da zglob dođe u neprirodan položaj. To je naročito primetno na čizmama za off road ili vožnju na stazi.
Ojačanje na ugroženim područjima
Spisak ojačanja i zaštite ne završava se samo na nabrojanim stavkama. Kompletna moto obuća je znatno čvršća i otpornija na trenje. Veća čvrstoća bitna je i u slučaju da prilikom pada noga ostane zarobljena ispod motocikla. Tom prilikom bitno je da je obuća najkvalitetnija i što čvršća kako ne bi došlo do teških povreda noge.
Par praktičnih stvari koje mnogo znače
Moto obuća ima i par praktičnih delova, poput đona koji je napravljen da ne sklizne sa nogostupa, ali i da pruži veće trenje na asfaltu. Osim toga, moto obuća je uglavnom vodootporna, pa ne morate da brinete puno o uslovima vožnje. Još jedna praktična stvar su i pertle napravljene od materijala većeg trenja, pa je odvezivanje pertli tokom vožnji svedeno na minimum. Česti su i modeli moto obuće u kojima možete da „sakrijete“ perte i time sprečite njihovo lelujanje na vetru i ometanje tokom vožnje.
Obična obuća koja nije projektovana za motocikliste može da spadne prilikom pada. Čak i da ne spadne, obična obuća vam neće pružiti nikakvu zaštitu. Zato se obezbedite na vreme i nabavite onu moto obuću koja je potrebna za vaš tip vožnje.